7 stvari koje se događaju kada prestanete jesti meso

Ljudi pređu na biljnu ishranu iz mnogo razloga. Ti razlozi uključuju želju za gubitkom kilograma, za većom energijom, da smanje rizik od srčanih bolesti, da smanje unos lijekova… ima mnogo odličnih razloga za to.

1. Smanjit ćete upalu u svom tijelu

Ako jedete meso, sir i veoma procesuiranu hranu, šanse su da imate povišene nivoe upale u svom tijelu. Dok su kratkoročne upale (kao npr one nakon povrede) normalne i neophodne, upale koje traju više mjeseci i godina nisu. Hronične upale su povezane sa razvojem ateroskleroze, sa srčanim udarima, sa moždanim udarima, dijabetesom, autoimunom bolešću, pored mnogih drugih bolesti.

Suprotno tome, biljna ishrana je prirodno protuupalna, zato što sadrži vlakna, antioksidante, fitonutrijente, te sa mnogo manje upalnih okidača kao što su zasićene masti i endotoksini (toksina ispuštanih iz bakterija uobičajno pronađenih u hrani životinjskog porijekla). Studije su pokazale da ljudi koji pređu na biljnu ishranu mogu drastično smanjiti nivo C-reaktivnog proteina (CRP) (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25637150), tj. indikatora upale u tijelu.

2. Vaše razine kolesterola u krvi će opasti

Povišen kolesterol u krvi je ključni faktor rizika za srčane bolesti i moždane udare, a to su dvije vodeće ubojice u Sjedinjenim Državama. Zasićene masti – prvenstveno one iz mesa, živine, sira, i ostalih proizvoda životinjskog porijekla – su glavni izvor našeg kolesterola u krvi. Kolesterol u našoj hrani također igra veliku ulogu.

Studije konstantno pokazuju da kada ljudi pređu na biljnu ishranu, da njihov kolesterol u krvi se snizi za 35 %. U mnogim slučajevima, to smanjenje je jedako onom koje je pronađeno kod terapija sa lijekovima, sa mnogo pozitivnih nuspojava. Ljudi kojima su potrebni lijekovi za snižavanje kolesterola mogu dodatno umanjiti svoj nivo kolesterola i rizik kardiovaskularnih bolesti prelaskom na biljnu ishranu.

Sveobuhvatna (whole-food) biljna ishrana smanjuje kolesterol u krvi zato što sadrži manji nivo zasićenih masti i zato što ne sadrži kolesterol. Nadalje, biljna ishrana je bogata vlaknima, koji ustvari smanjuju nivo kolesterola u krvi. Soja također igra ulogu u smanjenu kolesterola, za one koji je odluče uvrstiti u svoju ishranu.

3. Mikrobiomu ćete dati preobrazbu

Bilioni mikoorganizama koji žive u našem tijelu se kolektivno zovu mikrobiomi. Sve više se ovi mikroorganizmi prepoznaju kao krucijalni u našem sveobuhvatnom zdravlju: ne samo da nam oni pomažu variti hranu, nego oni i proizvode krucijalne nutrijente, treniraju naš imuni sistem, uključuju/isključuju naše gene, drže naš crijevni sistem zdravim, i štite nas od raka. Studije (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24652102) su pokazale da ovi mikroorganizmi igraju veliku ulogu u pretilosti, dijabetesu, aterosklerozi, autoimunim bolestima, upalnim bolestima crijeva i bolestima jetre.

Biljna ishrana pomaže u oblikovanju zdravog crijevnog mikrobioma. Vlakna u biljnoj ishrani potpomažu rastu “zdravih” bakterija u našem stomaku. S druge strane, ishrana koja sadrži malo vlakana (kao što je ishrana bogata mlijekom, jajima i mesom) kultiviraju rast bakterija koje povećavaju bolesti. Značajne studije pokazale su da kada svejedi/svaštojedi jedu kolin ili karnitin (koji se nalazi u mesu, živini, morskim plodovima, jajima i mlijeku/mliječnim proizvodima) želučana bakterija proizvodi supstancu koju jetra preobrazuje u toksin zvani TMAO (https://www.forksoverknives.com/tmao-a-toxic-substance-formed-when-you-eat-meat-can-make-you-dead-meat/#gs.LzSUKWXN). TMAO dovodi do pogoršanja kolesterolnih plakova u krvnim žilama i povećava rizik srčanih i moždanih udara.

Interesantno, ali ljudi koji su na biljnoj ishrani proizvedu malo ili nikako TMAO nakon obroka koje sadrži meso, zato što imaju potpuno drugačiji želučani mikrobiom. Potrebno je samo par dana da naše želučane bakterije promijene uzorak ponašanja –  beneficije biljne ishrane primjetne su veoma brzo.

4. Promijenit ćete rad svojih gena

Znanstvenici su pronašli izvanredno otkriće, a to je da ekološki i životni faktoru mogu uključiti i isključiti gene. Na primjer, antioksidanti i drugi nutrijenti koje jedemo u sveobuhvatnoj biljnoj ishrani mogu promijeniti izraz gena kako bi optimizirali način na koji naše stanice obnavljaju oštećenu DNA. Istraživanja su također pokazala da promjene životnog stila, uključujući biljnu ishranu, mogu umanjiti izraz kancerogenih gena kod muškaraca koji imaju nisko rizični rak prostate. Čak smo vidjeli da biljna ishrana, uključujući i ostale životne promjene, mogu produžiti naše telomere – kape na kraju naših kromosoma koje pomažu održati našu DNA stabilnu. Ovo može značiti da naše ćelije i tkivo stare sporije s obzirom da su skraćeni telomeri povezani sa starenjem i ranijom smrću.

5. Drastično ćete smanjiti šanse za dobijanjem dijabetesa tip 2

Procjenjuje se da 38 % Amerikanaca ima predijabetes – prethodnik dijabetesu tipa 2. Životinjski protein, posebno crveno i procesuirano meso, pokazano je u studijama i studijama da povećava rizik dijabetesa tipa 2. U populaciji Adventista, svejedi/svaštojedi imaju dvostruku stopu dijabetesa u usporedbi sa veganima, čak računajući i razliku u tjesenoj težini. Ustvari, kod ove populacije, konzumirajući meso jednom sedmično ili više u periodu od 17 godina povećava se rizik dijabetesa za 74 posto.

Zašto bi meso prouzrokovalo dijabetes tip 2? Nekoliko je razloga za to: životinjske masti, životinjsko (heme) željezo i konzervansi nitrata u mesu pronađeno je da oštećuju stanice pankreasa, pogoršavaju upalu, prouzrokuju povećanje težine, te mogu oslabiti način na koji funkcionira naš inzulin.

Drastično ćete smanjiti šanse za dobijanje dijabetesa tipa 2 tako što ćete izbaciti proizvode životinjskog porijekla i hraniti se sveobuhvatnom biljnom ishranom. Ovo je posebno istinito ako jedete cjelovite žitarice, koje veoma pomažu u borbi protiv dijabetesa tip 2. Tačno ste pročitali: ugljikohidrati štite od dijabetesa. Također, biljna ishrana može poboljšati ili čak preokrenuti/poništiti vaš dijabetes ukoliko je već dijagnosticiran.

6. Dobit ćete ispravnu količinu i ispravan tip proteina

Prosječni svejed/svaštojed u Sjedinjenim Državama dobija 1.5 puta više od optimalne količine proteina, od kojih je većina životinjski izvor.

Suprotno popularnom mišljenju, višak proteina nas neće učiniti ništa snažnijima ili mršavijima. Višak proteina se skladišti u tijelu kao mast/salo ili se pretvara u otpad, a životinjski protein je glavni uzrok viška kilograma, srčanih bolesti, dijabetesa, upala i raka.

S druge strane, proteini pronađeni u sveobuhvatnoj biljnoj ishrani nas štite od mnogih hroničnih bolesti. Nema potrebe da se prati unos proteina ili da se koriste suplementi u biljnoj ishrani; ako ispunjavate dnevne potrebe za kalorijama, dobit ćete i mnogo proteina. Ljudi koji su najduže živjeli na Zemlji, oni koji žive na “Blue Zones” (https://www.bluezones.com/#section-1) uzimaju otprilike 10 posto kalorija iz proteina, upoređujući ih sa onima iz Sjedinjenih Američkih Država koji uzimaju prosječno 15 do 20 posto.

7. Napravit ćete veliki uticaj na zdravlje naše planete i njenih stanovnika

Stočarstvo je krajnje štetno po našu planetu. Ubjedljivo je najveći uzročnih emisije izduvnih gasova i vodeći uzročnik iskoristivosti zemlje i vode, pošumljavanja, uništavanja života u divljini (divljih životinja), i izumiranja vrsta. Oko 7570 litra vode je potrebno da se proizvede 0.45 kg govedine u Sjedinjenim Američkim Državama. Naši okeani ostaju bez riba; prema nekim procjenama, okeani će ostati bez riba do 2048. godine. Trenutni sistem hrane, baziran na mesu i mliječnim proizvodima doprinosi gladi u svijetu – većina usjeva koji se uzgajaju u svijetu koristi se za hranjenje stoke, a ne ljudi.

Jednako je važno, životinje uzgajane za hranu su osjećajna bića koja pate, bilo da su su uzgajana na industrijskim farmama ili farmama nazvanim “humanim”. Konzumiranje biljne prehrane pomaže nam voditi suosjećajniji život. Na kraju, biti zdrav nije samo u tome koju hrana jedemo; također je i u našoj svjesnosti – u našoj svijesti o tome kako naši izbori utiču na planetu i sve one sa kojima je dijelimo.

Izvor: https://www.forksoverknives.com/7-things-that-happen-when-you-stop-eating-meat/#gs.fxwRT0dN